Nejčastější dotazy

Řešíte situaci se seniorem? Odpovídáme na nejčastější dotazy, které vás v této situaci napadnou.

  •   Mohu se k vám přijet nezávazně podívat?

    Pokud máte zájem, můžete si telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu domluvit nezávaznou schůzku přímo v našem domově. Rádi vás tu provedeme a ukážeme, jak to u nás vypadá. Seznámíme vás také se širokou nabídkou služeb přizpůsobenou individuálním potřebám našich klientů.

  •   Jak mohu zažádat o pobyt?

    Doporučujeme vám nejprve si domluvit osobní schůzku přímo v domově. Na té vám mimo jiné pomůžeme i s vyplněním žádosti o přijetí. Přihlášku můžete podat také online na našich webových stránkách. Veškeré informace o přijímacím procesu i podmínkách přijetí nového klienta naleznete v sekci „Přijetí do péče“.

  •   Je třeba, aby se žadatel osobně zúčastnil první schůzky?

    Pokud se potenciální klient ze zdravotních důvodů nemůže dostavit do našeho domova osobně, na seznamovací schůzce, ani u vyplnění žádosti o přijetí být přítomen nemusí. V rámci sociálního šetření, které provádíme po vyplnění přihlášky do našeho domova, ho ale určitě navštívíme. Přijedeme za ním a provedeme šetření v místě bydliště.

  •   Kolik stojí pobyt?

    Cena se skládá z platby za pobyt, platby za nadstandardní služby a příspěvku na péči. Ceny se v jednotlivých domovech i v rámci služeb liší. Platný ceník najdete vždy v sekci každého domova. Budete-li mít jakékoliv otázky, kontaktujte prosím pověřenou pracovnici daného domova.

  •   Mohu použít příspěvek na péči k celkové úhradě?

    Příspěvek na péči je sociální dávka, která se nezapočítává do ceny za pobyt a stravu. Dle zákona o sociálních službách náleží příspěvek zařízením poskytující sociální službu. V případě umístění klienta v domově tak náleží příspěvek danému zařízení (§73 odst. 4 zák. č. 108/2006 Sb.).

  •   Na co se příspěvek na péči používá?

    Příspěvek na péči náleží lidem, kteří jsou z důvodu nepříznivého zdravotního stavu závislí na pomoci jiné osoby. Naši pracovníci jim proto pomáhají zejména v oblasti denní péče a soběstačnosti. Klientům asistují při stravování, osobní hygieně a dalších činnostech, které v důsledku svého zdravotního stavu sami nezvládají. Pracovníci domova klientům umožňují prožít plnohodnotný, důstojný a aktivní život s přihlédnutím k individuálním potřebám.

  •   Jak dlouhá je čekací doba pro přijetí do domova?

    V podstatě okamžite může klient nastoupit do denního stacionáře v Kolíně. Má-li však jeho rodina zájem o odlehčovací službu, musí si několik týdnů počkat. Vzhledem k tomu, že do domova v Mlékovicích nové klienty aktuálně přijímáme, je čekací doba přijetí poměrně krátká. Před přijetím do domova je však nutné nejprve vyřídit veškeré formality, jež s přijetím souvisí (viz. „Jak přijímáme nové klienty “). Pokud vše proběhne v pořádku, je možné přistoupit k podpisu smlouvy a žadatel může do domova nastoupit. O nejbližším možném termínu nástupu se můžete informovat u kontaktní osoby daného domova.

  •   Jaké věci a doklady potřebuji při nástupu?

    V den přijetí u sebe musíte mít platný občanský průkaz a průkaz zdravotního pojištění. Seznam věcí, které vám doporučujeme si sebou do domova vzít, naleznete zde. V tištěné podobě jej od nás obdržíte i při podpisu smlouvy.

  •   Jaký si mám vybrat pokoj?

    V našich domovech mají klienti k dispozici jednolůžkové, dvoulůžkové a třílůžkové pokoje. Doporučujeme výběr pokoje dopředu zvážit. Z vlastní zkušenosti víme, že velká část klientů, kteří zpočátku vyžadují pouze jednolůžkový pokoj, po čase své rozhodnutí změní a touží po spolubydlícím.

  •   Mohou být manželé ubytováni společně?

    Samozřejmě. Pokud do domova přicházíte se svým partnerem, bude vám zajištěno společné ubytování.

  •   Mohu si do domova vzít vlastní nábytek ?

    Pokoje domova jsou vybaveny účelným nábytkem a polohovací postelí. Klienti si ale mohou pokoj dovybavit vlastními drobnými předměty, které jim připomínají domov (např. fotografie, obrázky, hodiny, kalendář, květiny, deka, polštářky…). Pokud s tím spolubydlící a vedení domova souhlasí, může si klient dovybavit pokoj i větším kusem nábytku (např. křeslem).

  •   Mohu mít v domově domácí zvíře?

    Ano. Snažíme se zachovat přirozené prostředí, ve kterém se naši klienti cítí dobře. Nebráníme se proto ani přijetí vašeho domácího mazlíčka, který s vámi může sdílet pokoj. Zvíře ale musí být očkované, pod pravidelným dohledem veterináře a nesmí ohrožovat klienty či personál. Je také třeba, abychom se společně domluvili na režimu dne a věděli tak, kdo a jakým způsobem se o domácího mazlíčka bude starat.

  •   Dochází do domova lékař?

    Ano, lékař naše klienty navštěvuje třikrát týdně. Do domova Clementas pravidelně dochází MUDr. Jan Cimický, CSc. , který patří mezi uznávané české psychiatry. Dříve dlouhodobě působil v psychiatrické léčebně v Bohnicích a před více než deseti založil privátní Centrum duševní pohody Modrá laguna.
    V rámci denního stacionáře a odlehčovací služby v Kolíně klientům není poskytována zdravotní péče.

  •   Jak často mě moji blízcí mohou navštěvovat?

    V podstatě kdykoliv během dne, ne však v pozdních večerních hodinách. Doporučujeme, aby se vaši blízcí předem telefonicky informovali o tom, jaký máme ten den program.

  •   Mám speciální dietu, je to problém?

    Není. V našem domově máme vlastní kuchyň, v níž kuchařky připravují chutné a zdravé jídlo, které vždy odpovídá plánu daného klienta. Máte-li dietu, připravíme jídlo přesně podle vašich požadavků. Příjemným bonusem pro všechny strávníky je i čerstvé pečivo, které peče v našem domově každý den pekař. Máte-li nějakou specifickou dietu, kontaktujte nás a my vám sdělíme, zda ji budeme schopni připravit.

  •   Jsem na invalidním vozíku, je to problém?

    Není. Náš domov je zcela bezbariérový a přizpůsobený také osobám s tělesným postižením.

Nenalezli jste odpovědi na své otázky ?

Jděte do sekce ``Poradna / Poradna péče`` nebo ``Poradna / Odpovídá lékař``.